Strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czytaj więcej

Ramowy rozkałd dnia Grupa II

6.30 - 8.45

Gry i zabawy wg zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie ( w okresie wiosenno - letnim). Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w pomieszczeniach przedszkolnych i zgodnego współżycia w grupie. Praca indywidualno - stymulacyjna i wyrównawcza. Prowadzenie obserwacji mającej na celu rozpoznanie możliwości rozwojowych dziecka. Ćwiczenia poranne, zabawy relaksacyjne. Zabiegi higieniczne - wyrabianie nawyku mycia rąk i samodzielnego korzystania z urządzeń sanitarnych.

8.45- 9.30

Śniadanie - wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, dokładnego gryzienia pokarmów.

Wyrabianie nawyków zdrowego odżywiania.

9.30- 11.45

Wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju wychowanków zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym realizowane w ramach określonych obszarów edukacyjnych w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego z zachowaniem higieny psychicznej i bezpieczeństwa.

Realizacja powyższych zadań na terenie przedszkolai poza nim, poprzez zajęcia, zabawy, wycieczki i spacery z dominacją działalności poznawczej dzieci i stosowanie metod rozwijających własną aktywność dzieci.

Codzienny pobyt na świeżym powietrzu.

Basen: środa 10:00-11:00

11.45- 12.30

Obiad - zupa, przygotowanie do obiadu, nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania łyżki oraz rąk podczas jedzenia.

Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków.

12.30- 13.45

Zajęcia organizowane w sali lub na powietrzu wg zaleceń programowych. Dbałość o prawidłowy rozwój fizyczny i umysłowy dziecka, szczególna troska o bezpieczeństwo dzieci. Zabawy relaksacyjne. Spacery i wycieczki. Zabiegi higieniczne.

Logopedia: wtorek 13:00-13:30, czwrtek 12:30-13:00

Katecheza: środa 12:30-13:30

J. angielski: wtork 12:30-13:00, czwartek 13:00-13:30

13.45- 14.30

Obiad - II danie, przyzwyczajanie do dokładnego gryzienia pokarmów z zamkniętą buzią oraz zjadania swoich porcji z zachowaniem czystości po skończonym jedzeniu.

Zabiegi higieniczne - mycie zębów.

14.30- 16.30

Gry i zabawy wg zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie ( w okresie wiosenno - letnim). Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w pomieszczeniach przedszkolnych i zgodnego współżycia w grupie.

Praca indywidualna.

Prowadzenie obserwacji mającej na celu rozpoznanie możliwości rozwojowych dziecka.

Zajęcia wyrównawcze, kompensacyjne, z logopedą.