Strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czytaj więcej

Ramowy rozkałd dnia Grupa I

6.30 - 8.45

Gry i zabawy wg zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie ( w okresie wiosenno - letnim). Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w pomieszczeniach przedszkolnych i zgodnego współżycia w grupie. Praca indywidualno - stymulacyjna i wyrównawcza. Prowadzenie obserwacji mającej na celu rozpoznanie możliwości rozwojowych dziecka. Ćwiczenia poranne, zabawy relaksacyjne. Zabiegi higieniczne - wyrabianie nawyku mycia rąk i samodzielnego korzystania z urządzeń sanitarnych.

8.45- 9.30

Śniadanie - wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, dokładnego gryzienia pokarmów.

Wyrabianie nawyków zdrowego odżywiania.

Zabiegi higieniczne - mycie zębów.

9.30- 11.45

Wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju wychowanków zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym realizowane w ramach określonych obszarów edukacyjnych w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego z zachowaniem higieny psychicznej i bezpieczeństwa.

Realizacja powyższych zadań na terenie przedszkola i poza nim, poprzez zajęcia, zabawy, wycieczki i spacery z dominacją działalności poznawczej dzieci i stosowanie metod rozwijających własną aktywność dzieci.

Codzienny pobyt na świeżym powietrzu.

Zabawy po angielsku- wtorek i czwartek

11.45- 12.30

Obiad - zupa, nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania łyżki oraz rąk podczas jedzenia.

 Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku.

12.30- 13.45

Dbałość o prawidłowy rozwój fizyczny i higienę psychiczną

-rozbieranie się i układanie swoich ubrań, zakładanie piżam

-Wypoczynek- leżakowanie (słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej)

-zabiegi higieniczne

13.45- 14.30

Obiad - II danie, przyzwyczajanie do dokładnego gryzienia pokarmów z zamkniętą buzią oraz zjadania swoich porcji z zachowaniem czystości po skończonym jedzeniu

Wyrabianie nawyków zdrowego odżywiania.

14.30- 16.30

Gry i zabawy wg zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie ( w okresie wiosenno - letnim). Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w pomieszczeniach przedszkolnych i zgodnego współżycia w grupie. Praca indywidualno - stymulacyjna i wyrównawcza. Prowadzenie obserwacji mającej na celu rozpoznanie możliwości rozwojowych dziecka.